بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1399/11/18 - 23:24
  • - تعداد بازدید: 473
  • - تعداد بازدیدکننده: 263
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در مراسم تجلیل از سرآمدان استان البرز در سال ۹۹ و روسای هفتمین جشنواره ایده‌های برتر استان البرز مطرح شد:

تأسیس مجمع خیرین نخبه پرور در دستور کار بنیاد نخبگان استان قرار گرفته است

در راستای هدایت خیرین استان البرز به سمت حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر استان، مقدمات و برنامه‌ریزی برای تشکیل مجمع خیرین نخبه پرور در استان البرز شکل گرفته است.

~/Asset/News/News/Image/SARAMADAN.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد نخبگان استان البرز و به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر محمد نبیونی در مراسم تجلیل از سرآمدان استان البرز در سال ۹۹ و  روسای هفتمین جشنواره ایده‌های برتر استان البرز که در بنیاد نخبگان استان البرز، برگزار شد، گفت: بنیاد نخبگان در البرز در بیش از هشت سال فعالیت خود در خیلی از موضوعات یا امکان ورود نداشته یا به دلیل مشکلات زیرساختی در شرایطی نبوده که بتواند در سطوح مختلف فرهنگی، دانش‌آموزی، دانشجویی و حوزه‌های علمیه به مقایسه با استان‌های دیگر در جایگاه مورد نظر قرار گیرد.


نبیونی با بیان اینکه عموماً نتوانسته‌ایم افراد سرآمد و باانگیزه را نفر به نفر شناسایی کنیم افزود: در این زمینه درخواست کمک می‌کنیم تا بتوانیم شرایط بنیاد نخبگان را در البرز در سطح ملی در جایگاه بهتری که در شأن البرز است قرار دهیم به همین دلیل تمرکز ما روی اقشار جوان و حوزه‌هایی است که کمتر توانسته‌ایم نقش آفرینی کنیم.


وی ادامه داد: به جز دانشگاه‌های استان، وجود بیش از ۱۳ مرکز علم و فناوری البرز را در شرایط ویژه‌ای قرار داده که بر همین اساس انتخاب نام قطب علم و فناوری برای این استان بی دلیل نبوده است.


نبیونی با بیان اینکه بنیاد نخبگان در مسیر خود از حمایت‌های آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، مدیریت شهری، استانداری و ... بهره گرفته که جا دارد از این حمایت‌ها قدردانی کنیم، گفت: بنیاد نخبگان براساس پروتکل‌های خود امکان کمک به افرادی که در آینده احتمال نخبگی دارند را ندارد. در این زمینه می‌توانیم مشابه کاری که بنیاد نخبگان استان فارس انجام داد یعنی تأسیس مجمع خیرین نخبه‌پرور را در البرز نیز انجام داد.



وی ادامه داد: این مجمع می‌تواند خیرین البرز را به سمت حمایت از استعدادهای استان سوق دهد. مثل مجمع خیرین مدرسه ساز که خوب درخشیده است. این مجمع در البرز در محضر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده و اعلام رسمی خواهد شد.


رئیس بنیاد نخبگان البرز در ادامه به موضوع راه‌اندازی خانه‌های علوم در کرج اشاره و اعلام کرد: برخی استان‌ها مثل اصفهان با راه‌اندازی خانه ریاضیات و زیست شناسی، مشهد با خانه فیزیک، یزد با خانه زیست شناسی و ... موفقیت‌هایی داشته‌اند. در حال حاضر مدیریت شهری کرج هم در بودجه سال ۹۹ اعتباراتی برای راه اندازی خانه علم در ۱۰ منطقه کرج در نظر گرفته است که امکان ایجاد خانه فیزیک، ریاضیات، زیست شناسی، هنر و ... وجود دارد.


در این جلسه از دکتر مجید مخدوم استاد محیط زیست دانشگاه تهران، دکتر اسماعیل بابلیان استاد ریاضیات دانشگاه خوارزمی، دکتر محمد حسین مجلس آرا، استاد فیزیک دانشگاه خوارزمی، دکتر علیرضا مرادی استاد روانشناسی دانشگاه خوارزمی، دکتر شهین مسعودی عضو هیئت علمی موسسه سرم سازی رازی و دکتر محمدرضا رحیمی پور عضو هیئت علمی پژوشگاه مواد و انرژی به عنوان سرآمدان منتخب استان البرز در سال ۹۹ قدردانی شد.


دکتر مجید مخدوم، استاد محیط زیست دانشگاه تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت شیوه تدریس در دانشگاه گفت: همیشه در طول دوره تدریس خود سعی کرده‌ام به دانشجویان شیوه تفکر کردن را یاد دهم.


در ادامه دکتر اسماعیل بابلیان، از اساتید دانشگاه خوارزمی در خصوص موضوع خانه‌های علم گفت: چند سالی است که زمزمه خانه‌های علم در کرج شنیده می‌شود اما هنوز پا نگرفته که امیداوریم این شرایط به زودی مهیا شود.


دکتر محمد حسین مجلس آرا رئیس انجمن نانو ایران و از اساتید دانشگاه خوارزمی هم با بیان اینکه لازم است بر روی خانه‌های علم سرمایه گذاری شود، گفت: مجمع خیرین هم یکی از نکات اساسی است که در البرز پتانسیل فعالیت آن وجود دارد.


دکتر علیرضا مرادی استاد روانشناسی دانشگاه خوارزمی هم در این جلسه با اشاره به اهمیت رشته‌های بین رشته‌ای خاطرنشان کرد:  دنیا امروز روی رشته‌های بین رشته‌ای برای پیشبرد علم و حل مشکلات مترمز شده است.


مرادی سالمندی را یکی از مسایلی که گریبان کل دنیا را گرفته و در آینده گریبان ایران را نیز خواهد گرفت دانست و گفت: با روند کنونی ایران در سال ۲۰۵۰ جزو کشورهای پیر و مسن محسوب خواهد شد که این یک معضل بسیار پیچیده است و امیدواریم روی این موضوع در بخش‌ها مختلف کار انجام شود.


دکتر محمدرضا رحیمی پور عضو هیئت علمی پژوهشگاه مواد انرژی هم در این جلسه گفت: بحث نخبگان نمی‌تواند به چارچوب‌های خشک اداری محدود شود و گاهی این چارچوب‌ها مانع استفاده از ظرفیت‌ها می‌شود به عنوان نمونه ما فردی را داشتیم که توان فعالیت به عنوان هیئت علمی را داشت اما به دلیل نداشتن دکتری قوانین اجازه به کارگیری وی را نمی‌داد و هر چه تلاش کردیم موفق به این کار نشدیم تا در نهایت دانشگاه برکلی به ایشان کرسی استادی اعطا کرد و به عنوان هیئت علمی در این دانشگاه مشغول فعالیت است.


رحیمی پور در خصوص ضعف‌های نظام آموزشی در ایران هم خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما از حدود ۱۰۰ سالی پیش تا کنون که دانشگاه در ایران شکل گرفته تغییر چندانی نکرده است. کلیت این نظام بعد از ۱۰۰ سال از جایی تغییر نداشته خیلی به درد نخبگی نمی‌خورد بنابراین باید پیشنهاد دهیم تغییراتی در بحث نظام آموزش عالی کشور داده شود به گونه‌ای که مثلا در بحث نخبگان و حمایت از افراد نخبه و انسان‌های خلاق شرایط بهتری فراهم شود.


گفتنی است در پایان برنامه از دکتر پورطهماسبی، معاون پژوهش و فناوری پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، دکتر ثابت، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسالمی واحد کرج، دکتر رهگذر، رییس مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی، دکتر صفری، مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی البرز، مهندس رضایی‌نسب، مدیر پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز، شیدایی، مدیر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه خوارزمی و دکتر یوسفی، معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان البرز به عنوان رؤسای کارگروه‌های هفتمین جشنواره ایده‌های برتر استان البرز در سال ۹۹ قدردانی شد.


گزارش تصویری (کلیک نمایید)

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 133759
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم